Recension: Gordon Ramsay Dash

“Absolutely f@#$ing stunning”

Så säger Gordon Ramsay när jag har lagat en perfekt rätt i hans nya spel Ramsay: Dash. Det är ett roligt tidsfördriv för oss som är för dåliga för att kasta pokebollar eller helt enkelt inte kan få nog av MasterChef US som visas på tv. Konceptet är enkelt; du är en up and coming “Rising star” som ska laga snabb och utsökt mat till dina gäster. Ju bättre rätterna blir, desto mer berömmer Ramsay dig och mer pengar får du in som du kan sen använda i shoppen för att uppgradera kvalitén på råvarorna eller utrustningen. Går det dåligt börjar Ramsay att svära åt dig istället och det är precis som att man är i Hells Kitchen! Svetten rinner från pannan, du måste får perfekt mängd peppar på din kycklingsallad annars är det ute med dig!

Pizzeria

För varje avklarad episod får du XP och levlar upp för att öppna nya restauranger och sedan även chef dueller, där du kan utmana dina buddies på vem som är bäst i Ramsey’s kök.

Jag älskar det här spelet men jag hatar att man inte kan spela hur mycket som helst. Det är som Candy Crush, du får ett visst antal råvaror (dvs 50) och en bana kostar 10 råvaror, vilket gör att du kan spela fem gånger, om du inte levlar upp och får påfyllt med nya råvaror. Och ju längre du kommer i spelet börjar allt fler saker att kosta guld, vilket du måste köpa, vinna i episoden eller se på en reklamfilm på 30 sekunder. Sjukt oskönt. Men vad gör man inte för lite mer Ramsay i sitt liv?

världskarta