Recension: Rayman Jungle Run

Rayman-Jungle-Run

Jag som alltid har haft Android har sällan behövt betala för appar på google play, och jag har faktiskt aldrig köpt något spel eller program på google play. Så när jag köpte min iPad fick jag världens chock när jag var tvungen att betala hela 22spänn för hela Angry birds! 22kr kanske inte är så mycket, men när man är van vid gratis så svider det lite. Rayman jungle run var det första spelet jag köpte till min iPad, och här får du veta fall det var värt pengarna.

Ubisoft har lyckats trycka ihop det bästa i Rayman Origins och gjort det i fickformat. Det är tio banor för varje ”värld” där man får lära sig någon ny funktion som att hoppa, flygaoch slåss. Men att göra allt det här samtidigt so matt springa framåt kan ju komma att bli lite knepigt så då har Ubisoft löst detta genom att Rayman springer av sig själv, och aldrig stannar. Även som i Origins så är tanken att man ska samla på sig så många Lums som möjligt. Har man fixat alla hundra som finns på en bana får man en skull tooth och efter fem tänder har du en extra bana från Land of the Livid Dead.

Rayman-Jungle-Run

Musiken från spelet är där, och svårighetsgraden ökar kanske något, att ta alla Lums på en bana kan ju ta några extra gånger, men annars går det hyfsat fort. Det jag tycker är synd med spelet är att det är samma tre låtar som spelas, när det finns så många bra trallvänliga låtar från soundtracket man också skulle kunnat haft. Jag hade uppskattat också fall det inte bara var I jungeln utan kanske några is- och grottbanor?

Hur som så är spelet hur fint som helst, precis som Rayman Origins, och allteftersom man spelar låser man upp fina bakgrundsbilder man kan ha på sin iPad, iPhone eller Android mobil. Så ja, jag tycker nog spelet var värt pengarna trots att det är lite samma banor och samma musik.
4av5moln